linneamaria.blogg.se

2013-10-06
21:01:20

Kahkismoke
Dagens makeup och dagens look, ni får ju faktiskt se lite kläder idag också :P

Det pratas ofta om kontrastfärger när man pratar ögonmakeup, ni har säkert hört att man ska ha blå ögonskugga för att framhäva bruna ögon, lila/röda skuggor för att framhäva gröna ögon och bruna/koppriga för att framhäva blå ögon!
Men visste ni att man faktiskt också framhäver sina ögon genom att matcha färgen på sina ögon!?
Även kläder!!
Det är sådant som är bra att tänka på tex på en anställningsintervju för det får allt att se harmoniskt ut och det framhäver DIG på ett fint sätt!
Så idag (så som många andra iofs) så har jag sminkat mig i brungrönt, det råkar ju vara en favorit hos mig kanske av förklarliga skäl då!?
 
Här ser ni ockås hårklippningen bättre :) Känns skitbra :)
 
Idag har jag använt:
CC Foundation Light (MUS)
Reflex cover Medium (MUS)
Blothning powder (MUS)
Eyeprimer potion (UD)
Highlight (Kryolan)
M/S Smog (MUS)
M/S Plateau (MUS)
Eyepencil Desert flower (MUS)
Eyepencil Vanilla (MUS)
Marble Blush Breccia (MUS)
Sunpowder Beam (MUS)
 
Puss

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: