linneamaria.blogg.se

2014-01-07
20:49:37

Tabata
Jag drog med mig Carro på ett Tabata-pass ikväll!
Vi körde 5 intervaller som såg ut såhär:

Intervall 1.
Jump'n'jacks
Skridskohopp

Intervall 2.
Thrusters
Raka marklyft

Intervall 3
Skivstångsrodd
Utfall med kick

Intervall 4.
Armhävningar
Frivändningar med stöt

Intervall 5.
Cykelcrunch
Plankan med hopp

Fy fan för sista magövningarna och sista frivändningarna eller mest själva stöten, alltså en militärpress, trodde armarna skulle trilla av :P
Plus att jag har gräslig träningsvärk i benen från igår, trodde inte jag skulle kunna gå ner för trappstegen till gruppträningslokalen :P dom bara skakade!!

Men jag är JÄVLIGT impad över mig själv för jag tänkte att jag skulle göra så många armhävningar jag orkade på tå och sedan gå ner på knä om jag inte orkar.. trodde jag skulle klara typ en max två på tå, men jag körde ALLA armhävningarna i alla "seten" på tå, det blev alltså 10+8+8+7 tror jag!! Sjukt vad jag ökat i styrka där alltså!!!

Också jävligt imponerad över Carro som inte tränat på nästan ett halvår :)

Nu sitter jag i soffan och tänkte snart hoppa i duschen, sen ska jag sova en stund innan Johan kommer hem.
Då ska vi se Paradise hotel (som vi inte alls följer slaviskt, nejdå)
 
Puss och godnatt på er
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: