linneamaria.blogg.se

2013-08-23
14:58:00

Egna plantor

I vintras satte jag lite frön!!
Trodde jag ja.. Lite frön blev asmånga små plantor som bara växte och växte :P
Slitigt var det men fina är dom, extra stolt blir man ju också såklart när dom faktiskt blommar :)
Denhär lila rosa blomman är "blomman för dagen" som är en ett-årig klätterväxt som har så otroligt vackra blommor som ni ser! Dom är så sköra och fina så man blir alldeles lycklig när man ser dom!! Jag satte både rosa och lila!! Mycket fina!! Tyvärr har dom inte klättrat så mycket som jag hade hoppats, men jag ska prova igen nästa år!! 
Denna bild är på den korall/vitablomman Zinnia! Den har jag fått i massa olika färger! Allt från hel röda till helgula till den på bilden till en rosa vit!! Skittuff blomma!! Verkligen!!
Jag ska visa fler bilder på andra blommor jag satt sen!!
Innan dom dör ;)


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: