linneamaria.blogg.se

2013-09-15
21:25:56

Prova på
Ikväll har jag gjort något jag aldrig gjort förut på riktigt!!
Jag var på prova på kväll på Ashtanga Yoga!!
 
Visst har jag provat lite lätt när man läst nån tidning och har även provat till nån video på youtube typ, men inte "på riktigt"..
 
Jag var verkligen SJUKT skeptisk innan, jag sa till Carro som gjorde mig sällskap att "Jag har inga som helst förhoppningar att jag ska tycka att det är roligt" och efter att ha tittat på ett klipp på ashtangayoga på youtube idag så tänkte jag "nej nej nej det där är inte för mig"
 
Vi var rätt många där och hon hade redan ett antal som var anmälda så platserna i fortsättningen var rätt begränsade, så jag tänkte också då att lätt att någon annan får ta min plats!!
 
men fasen, det var faktiskt riktigt skönt, och jag som är väldigt kort i musklerna i baksidan kände att jag blev mjukare och mjukare under tiden vi gjorde övningarna!! Även om det kändes som väldigt basic så har man fan stretchat ut hela kroppen känns det som!!
och jag var vigare och starkare och hade bättre balans än jag trodde att jag hade!!
Så nu kan det väl bara bli bättre!?
 
Känns också som ett bra komplement till all styrketräning faktiskt!! just att man också blir smidig och tänjer ut musklerna!! 
 
Så jag var den första som fick svälja min stolthet och mina fördomar och skrev faktiskt upp mig på anmälningslistan!! Det får det vara värt :)
 
Nu ska jag hoppa i duschen innan jag kryper i säng!!
 
puss på er och godnatt, det ska bli spännande att se hur det känns i kroppen imorgon!!

Kommentarer:
#1: Anna

Åh, vad härligt det låter! Ville ju jättegärna haka på också, men det krockar med min bokcirkel. Ska bli spännande att höra vad du och Carro tycker om det hela !
Fin blogg du har, sjukt vad bi är duktiga på att grejja, blir väldigt inspirerad!
/Anna

Svar: Ja som jag skrev så var det bättre än jag trodde att det skulle vara :)tråkigt att det krockar, men det kanske kommer fler chanser vid ett annat tillfälle som passar bättre!?
Jag är väldigt spänd på att se hur det kommer bli framöver också, om man blir rörligare och mjukare osv..
Tack vad gullig du är, man önskar ju bara att man hade ännu mer tid och möjlighet att pyssla och greja ännu mer hemma.. men man måste ju jobba också så man har råd med grejer att pyssla med ;)
Linnea

2013-09-15 @ 21:33:49
#2: Ida

Efter att ha hängt rätt mycket med en physioterapeut kan jag tänka mig att det är ett bra och viktigt komplement till all din andra träning! En mjuk kropp där man inte har ont :) ska bli kul att höra fortsättningen.

Svar: ja jag tror att det blir en bra kombination!! Dock så har jag jävligt ont i axeln idag, men dom är ju alltid störda och jag överansträngde väl säkert :( bara att tejpa och käka lite tabletter så blir det nog bra hoppas jag!!
Linnea

2013-09-16 @ 17:20:59
#3: Ida

Läs lite på www.provista.nu, du kanske kan lära dig något av den filosofin om kroppen. Den är rätt tilltalande i fråga om att använda och stretcha ut kroppen så att man inte ska behöva bli öm i första taget. Och tanken om att det inte alltid är styrketräning som behövs utan mer balans och töjningar för att få en mjuk och följsam kropp som håller länge.

Svar: fast det är ju styrketräna jag vill göra ;) det är ju muskler jag vill få :P Sen kan man ju alltid kombinera :)
Linnea

2013-09-16 @ 18:22:57
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: