linneamaria.blogg.se

2014-01-31
09:25:23

dags att bli vuxen
Nu när jag snart ska fylla 27 kanske det är dags att bli vuxen!?
Jag har tänkt på det ett tag....
Ni som känner mig vet att jag avskyr gröt mest av allt och att jag inte dricker kaffe!
Men både gröt och kaffe är ju sånadär rätt praktiska saker!

Gröt är ju typ den bästa frukosten, och det är ju så enkelt och så himla bra!

Och en kopp kaffe kan ju göra att man piggnar till lite där mitt på dagen när man är som tröttast. det är ju också en väldigt social grej att dricka kaffe!!
 
Så under denna sista vecka av mitt 26åriga liv så har jag gått och tänkt på att jag ska försöka lära mig äta gröt.
Inte risgrynsgröt, det skulle jag ALDRIG stoppa i munnen!! Men typ havregrynsgröt eller rågflingegröt osv..
Kaffet kom jag på imorse att jag skulle börja öva på, det luktar ju så gott......
Jag kokade iaf en kopp kaffe till frukost och har nu lyckats klunka i mig hela..... blä alltså.. blä :P
Men jag ska ge det några dagar och några koppar och se :P
Frågan är ju bara nu vilken gröt jag ska våga prova?

Vilken är eran favorit och hur äter ni den? Vad har ni till?

Kommentarer:
#1: Evur

Grahamgrynsgröt med kanel å äppelmos alt. Rivet äpple! Kanongott!!

Svar: tyvärr så är jag ju inget fan av kanel :P Men rivet äpple var gott till :)
Linnea

2014-01-31 @ 09:34:47
#2: Ida

Haha...gröt och kaffe! Då har jag varit vuxen länge :) idag var jag på möte också, för att starta studiecirkel, det kändes också vuxet. Men du, kaffe behöver man inte dricka. Kan vara jobbigare att bli beroende av det än att lära sig dricka det... Men, lycka till med din uppväxt ;)

2014-01-31 @ 16:12:27
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: