linneamaria.blogg.se

2013-09-07
15:24:50

enkelt, gott, nyttigt
Jag ville ha ett mellanmål som är enkelt, gott och nyttigt!!
Som även är lätt att göra iordning i förväg och ta med på jobbet tex..

Jag passade på att handla en massa frukt efter jag hade varit på gymmet..
Bananer, äpplen, manadriner, en ananas och kiwi..

Började med att hacka upp frukten, äpplena fick jag skära i väldigt små bitar då dom var rätt hårda, jag valde också att behålla skalet på äpplet då det är så gott ;)
Sen ploppade jag ner lite i taget i och mixade med mixerstaven tills det blev slätt..använde sedan ett deciliter mått till att skopa upp två dl i varje plastpåse för att kunna frysa in, också åt jag upp lite nu till mellanmål :)
mumsigt och inget socker behöver man! Det blir sött nog ändå!!
 
En halv ananas, ett äpple, en halv banan, en och en halv mandarin och två kiwis blev ungefär 6dl alltså tre portioner!!
 
Perfekt :)
 
Kommer provas i många andra kombinationer!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: