linneamaria.blogg.se

2013-09-14
07:55:54

Aspirinmask

Igår provade jag en ny hemmagjord ansiktsmask som ska vara bra mot finnar och akneärr!!
Jag har ju haft gräsliga problem med min hy i över ett halvår (less!? Oh ja) så jag tänkte att jag skulle prova!!
Man krossar ca fyra till fem aspirintabletter (OBS vanliga INTE brus) och blandar med lite vatten så det bara blir som en Gegga och tabletterna löser sig!!
Sen blandar man i lite honung eller yoghurt och sen är det bara att kleta på och låta sitta i ca 20-30 minuter..
Jag tvättade av min i duschen och den funkar och som skrubb när den ska av!!

Resultatet då!? Joo jag tyckte att den kändes rätt bra!!
Det är alltid svårt att utvärdera något efter en gång, men jag ska prova några gånger till!!

Viktigt är också att smörja sig ordentligt efteråt gärna med någon ganska fet kräm och lite SPF!!

Såhär snygg var jag med masken på:


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: