linneamaria.blogg.se

2013-08-24
17:00:00

Blomkavalkad del2
Här kommer mera blommor!!
Detta är en Sommardahlia en lite mindre variant!! Jag köpte den på trädgår'n i Bygdeå.. Den har blommat helt sjukt hela sommaren och har inte slutat än, helt galet vacker är den!! Älskar färgerna!!
 
Blommorna som kommer nu vet jag inte vad dom heter då dom kommer från en sommarblommor blandning som jag köpte, KÖP en sån nästa sommar, jag har satt min i en pallkrage och det är helt sjukt vackert också!! Blandningen av alla färger och olika sorter är helt oslagbar!! 
Såhär ser själva blandningen ut i pallkragen!! coolt eller hur :D
Fasen att denna blev suddig, den är skitfin :) Fixar en ny bild nån dag om den inte dör innan dess, den verkar vara påväg :(
Som sagt så vet jag inte vad dessa blommor heter, är det någon som har koll på någon av dom så får ni gärna hojta till!!
Ja dom här kan man väl nästan också säga att jag drivit upp själv, fast jag inte gjort så mycket mer än att hälla ut fröna i pallkragen och vattnat när det behövts!! Lite kul att jag satte dom rätt sent så dom blommar nu, när dom flesta perennerna jag har har börjat dö!!
(Mobilbilder så ursäktar kvaliteten igen!!)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: