linneamaria.blogg.se

2013-10-06
12:18:14

Nagelpyssel del2
Jag visade ju mitt nagelpyssel i fredags som snabbast!! 
Men det kanske inte var så lätt att förstå!? Också kom bilderna i oordning också:P

Jag har iaf belönat mig själv med ett gellack kit från depend!!
Det är typ som shellack fast billigare och för hemma bruk!! 

Som att göra gelenaglar på salong fast det är bara som nagellack som man härdar i en LED lampa!!

Det fina i kråksången är att man inte behöver fila något på sin egen nagel före, så dom slipper bli sådär sköra!! 

Detta ska alltså hålla i 2-3 veckor, det är väl också beroende på hur fort naglarna växer och hur länge man står ut med utväxt! Det ska bli spännande att se!

Resultatet blir iaf väldigt snyggt! Det blir slätt och extremt blankt och hela nageln blir hårdare! 

Det är lite jobb bakom men samtidigt så är det ju HELT torrt när man härdat sista topplacket så man behöver inte vara försiktig en timma efteråt, det är bara att köra på!!

Startkitet med före/efterrengöring, baslack och topplack samt LED lampa kostar 399kr på lyko.se just nu! Men finns också att köpa på tex Kicks och Åhléns! 
Till det får man få köpa de färgade lacken man vill ha!! Och dom kostar 79kr!

Det tråkiga är att nagellacksflaskorna är väldigt små och räcker säkert inte så länge!! Men man lär väl ändå vara less på en färg efter 3veckor ;)

Jag ska hålla er uppdaterade med hur det håller!
Idag 2 dagar efter så är det fortfarande perfekt! Vanligt nagellack brukar ändå ha börjat flagna någonstans vid det här laget!


Man kan också göra bara baslack och topplack för att göra nageln hårdare och sedan måla på valfritt nagellack som vanligt om man vill!!

Änsålänge är jag väldigt positiv!
Såklart beror det ju sedan också på hur lätt eller svårt det är att ta bort utan tat skada nageln!! 
Men det är ju fortfarande ett tag kvar till dess ;)

Puss



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: