linneamaria.blogg.se

2013-12-15
09:02:26

Träningsupdate
Godmorgon kamrater!
Klockan är kvart i nio och jag är påväg till gymmet om bara en lite stund!!

Jag har gett mig själv en utmaning.
Den startar idag Söndag och avslutas den 23:e, alltså dan före doppare dan ;)
Jag ska hinna träna 7 träningspass till och med den 23:e!
Det borde inte vara något problem!?
det blir ju 2 vilodagar!!
 
Planen ser ut som följer:
 
Utöver detta har jag också funktionella gruppträningen på tisdag samt Tabata på torsdag, men då är jag själv inte med utan jag ser till att vara färdigtränad så att jag kan coacha istället :)
 
Och för er som inte vet vad en tabata är så är det en form av intervaller! 
Man springer (i detta fall) i 20 sek och vilar därefter i 10 sek, sedan upprepas den intervallen 8ggr alltså 4 min. och det är en intervall!
Detta går också att köra i styrkeövningar! Utför då 20 sek av övningen och vila tio, upprepa 8ggr!
Det går att välja mellan två övningar som man växlar mellan också, eller åtta övningar.
 
Så när det står löpning-tabata 2 int i schemat så betyder det att jag alltså springer 4+4min intervaller!! alltså inte så mycket!!

Dock så får vi se hur det blir med löpningen, jag blir lite arg då jag sprang 2 intervaller igår efter axlar/bröst/triceps passet och jag idag känner av benhinnorna på vänster vrist, så vi får se om det blir av!
Det är så sjuuukt länge sedan jag hade känningar i benhinnorna så jag hoppas att det ska gå över! För jag har heller inte varit tejpad på ett bra tag då jag inte dansat zumba på jäkligt länge!!
 
Nej nu ska jag ta och tagga till för benpasset......... hoppas det går lika bra som förra veckan!!
Jag ser på benpassen med skräckblandad förtjusning!!
 
Puss på er

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: