linneamaria.blogg.se

2013-09-04
08:53:17

Tv-möbel
Vi har sedan vi flyttade in velat ha en ny tv-möbel i vardagsrummet då den gamla inte riktigt passade in, och den numera fått flytta ner till biorummet!!
Så våra grejor har liksom stått travade på varandra, förstärkare, digitalbox, xbox och center högtalaren.. mycket snyggt!? Mycket lätt att städa!? NOT!!
 
VI har letat och letat och letat men inte hittat den perfekta! Alltid har det varit något fel.. oftast priset!! Vi skiter ju inte pengar direkt ;)
 
Men nu har jag löst problemet!!
 
Såhär såg den ut innan! Denhär har varit mitt sminkbord rätt länge, så den var rätt äcklig med smink och utspillda grejer.. blää:PAlldeles från början så kommer denhär från min farmor, då var den helt i furu och hon hade spel i den!!Så jag slipade upp den där det behövdes, mest uppe på eftersom den var lackad och målad där!! Sen målade jag hela vit igen, bort med alla mönster som var på!!Sen såg jag till att hela ovansidan täcktes ORDENTLIGT med tapetklister.Jag mätade och skar ut en tapetbit från tapeten vi har i allrummet/matrummet i hallen (som sitter ihop med vardagsrummet). och passade in den på ovansidan.stryka stryka ordentligt så det inte blir några luftbubblor!!Sedan fick den torka ordentligt något dygn..
Sista steget var att klarlacka två varv på ovansidan för att tapeten skall sitta ordentligt och få en tålig yta!!
 
Och såhär blev allt när det blev klart, igår flyttade vi den på plats och kopplade kablar och allt möjligt!! Vi borrade också ett hål för alla kablar på baksidan!!
Sådär ja :) Bättre, mycket bättre!! Nu får den stå sålänge (förhoppningsvis väldigt länge) tills vi hittar den perfekta!!
Den snygga kabellådan till höger har min kära sambo byggt när vi bodde i lägenheten!! Sjukt bra!!
Nu ska det bara hit massa kabellister för att dölja kablar från alla håll!! (Jag HATAR kablar!!)
 
Jag är iaf sjukt nöjd med resultatet!!
Vad tycker ni?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: