linneamaria.blogg.se

2013-09-17
21:09:35

Mina favoritpenslar
Jag tvättade mina sminkpenslar idag (vilket jag gör alldeles för sällan).. så jag tänkte att jag skulle visa er vilka mina favoritpenslar är!!
 
 
Bild 1 Från vänster, Kabukiborste som jag använder till mineralfoundation (ebay), Puderborste som jag använder till puder och bronzingpuder/solpuder (Peggy Sage nr135101), Rougeborste som jag såklart använder till rouge, men även till shading och highlights på kindbenen.


Bild2 från vänster. Snedskurenpensel som jag använder till ögonbrynsskugga ibland också till att sudda ögonpennor (fräulein ebay), snedskuren pensel som jag använder till fransmarkeringar och andra tunna skuggor (Peggy Sage 135114), eyelinerpensel till flytande eyeliner tex cake eyeliner som jag använder, perfekta eyeliner penseln, inte för mjuk inte för hård (Peggy Sage 135111)


Bild3. från vänster, foundationpensel som jag använder till att applicera ansiktsmasker (Sephora), rund foundationpensel som jag använder till flytande foundation (Bdellium tools953)


Bild 4 från vänster, Stor skuggpensel som jag använder till stora områden med ögonskugga, tex highlighter eller när jag gör en sotning (Makeupstore 107), mellanstor skuggpensel som jag använder till mellanstora skuggområden, tex i ögongloben osv (Peggy Sage135105), liten skuggpensel som jag använder till små områden av ögonskugga, om jag tex vill lägga till en liten accentfärg osv. (Makeupstore 105)


Bild nr5 från vänster. Rund "crease" borste, alltså till att jobba i globlinjen men då jag tycker den är lite för hård så använder jag den mest till att mjuka upp ögonpennor.(Peggy Sage 135140), Toningspensel, bästa mjuka penseln både för att applicera och mjuka upp övergångar mellan skuggor helt underbar (Bdellium Tools 777), miniskuggpensel som jag använder för riktigt små områden av ögonskugga tex under ögat. (Makeupstore 104)


Bild 6 från vänster. också en "crease" borste som jag använder sjukt lite :P använder den för att applicera mineralfoundation på mindre områden tex finnar, men den är alldeles för stickig egentligen (Mary Kay), liten syntetisk pensel som jag använder som concealerpensel (fräulein), smal syntetisk pensel som jag använder till läppstift och läppennor (fräulein)
 
Ja ett helt gäng är det, men vad vore snickaren utan sina verktyg ;)
 
Penslarna som är från fräulein är riktiga skräppenslar egentligen, jag köpte dom för att jag ville ha borstbältet som dom var i, och det var massor med penslar med, några har ju som ni ser hängt med ändå!!
 
Vilka penslar använder ni och vilka är era favoriter?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: