linneamaria.blogg.se

2013-08-24
12:00:00

Blomkavalkad del1
Nu kommer det en blomkavalkad, delas nog in i två inlägg :D
Zinnia, påväg att dö:( men denna har jag också drivit upp själv i vardagsrumsfönstret :) härlig färg va!?
Taklök som är en perenn växt, denna har jag också drivit upp själv, satte en miljard frön det var ca 3 som överlevde och nu har dom tagit sig såhär bra!! Snart ska dom ner i nån rabatt så dom förhoppningsvis överlever vintern!!
Blomman för dagen ljusrosa variant!! Vackra och skira!!
Rosenskära som jag också drivit upp själv, vill ni ha en blomma som är lätt att så själv så rekommenderar jag Rosenskära för jäklar vad blommor jag fått, dom har vuxit som små buskar/träd nästan. har gett bort ett gäng till mamma som också blivit helt sjukt stora och kraftig och blommat som tusan!! denna är mörkrosa.
Också Rosenskära fast ljusrosa!!
Ännu en blomman för dagen, också den ljusrosa men med rosa än den andra!!
Ännu en blomman för dagen :P ännu ljusare än dom tidigare!! Dessa har jag också drivit upp själv!!
Såhär ser min maffigaste blomman för dagen ut!! Den växte över stödet för länge sedan :)
Och sista Zinnian som är härligt ceriseröd!! oerhört svårt att fånga färgen och göra den rättvisa på bild!!
 
Återigen bilder tagna med min mobil, dvs inte världens bästa kvalitet, som ni ser på sista bilden fokuserar den mer på blomman "där nere" än den faktiska blomman i bild :P
 
Hoppas ni gillar det ni ser :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: